Matematik Bibliotek

Specialpedagogik matematik

Matematik Svårigheter:

A

  • Anghileri. Teaching number sense.
  • Anghileri. Developing number sense: progression in the middle years.

B

C

  • Chinn, S J (2011), The trouble with maths: a practical guide to helping learners with numeracy difficulties.
  • Chinn, Steve (2012), More trouble with maths: a complete guide to identifying and diagnosing mathematical difficulties.

D

H

  • Hodgen, H & Wiliam, D. (2012) Mathematics inside the black box, bedömning för lärande i matematikklassrummetStockholm: Stockholms Universitets förlag

E

G

  • Griffin, S.(2007).  Early Intervention for Children at Risk of Developing Mathematical Learning Difficulties.I Berch, D. B., Mazzocco, M.M.M. (Red.), Why Is Math So Hard for Some Children? The Nature and Origins of Mathematical Learning Difficulties and Disabilities.Baltimore, Md:Paul H. Brookes Pub.(Pdf-fil)
  • Ginsburg, Herbert (1998), The Teacher´s Guide to Flexible Interviewing in the classroom. (pdf-fil)
    Bergman, S. & Blomqvist, C. (2012). Uppskattande samtalskonst: om att skapa möjligheter i samtalets värld.

H

  • Hodgen, H & Wiliam, D. (2012) Mathematics inside the black box, bedömning för lärande i matematikklassrummetStockholm: Stockholms Universitets förlag

K

L

  • Lundberg, Ingvar & Sterner, Görel (2009) Dyskalkyli – finns det? Aktuell forskning om svårigheter att förstå och använda tal.http://ncm.gu.se/media/ncm/dokument/dyskalkyli_finns_det.pdf
  • Lunde, Olav (2011), När siffrorna skapar kaos: Matematiksvårigheter ur ett specialpedagogiskt perspektiv.

N

P

R

S

Z

  • Zentall, Sydney S. (2007). Math Performance of students with ADHD: Cognitive and Behavioral Contributors and Interventions. I Daniel. B. Berc & Michéle M. M. Mazzocco (red), Why is Math so hard for some children? 

Ö